مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لینک هایی که به سایت شما آسیب می رسانند

اگر تا به حال بک لینک های سایت خود را بررسی نکرده اید که دقیقا از کدام سایت ها لینک گرفته اید توصیه می کنیم همین الان لینک های سایت خود را بررسی کنید تا از صحت و سلامت بک لینک های خود آگاه شوید.

همان طور که می دانید مهمترین فاکتور رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک ها یا پیوندهایی هستند که سایت ها را به یکدیگر متصل می کند. اما همیشه این لینک ها سالم نیستند و ممکن است از سایت های اسپم بک لینک گرفته باشید و به سئو سایت شما لطمه وارد کند و حتی باعث پنالتی شدن وبسایت شود. اما اکثر این لینک ها به گونه ای هستند که شما قادر به حذف کردن (remove) آنها نیستید برای همین توصیه می شود از ابزار disavow گوگل استفاده کنید تا لینک ها را بی اثر کنید برای استفاده از ابزار disavow گوگل پیشنهاد می شود مقاله ی چگونه از ابزار disavow گوگل استفاده کنیم را مطاله کنید تا در استفاده از این ابزار دچار اشتباه نشوید. اما شما باید دقیقا بدانید که کدام لینک ها به سایت شما آسیب می رسانند:

 

1- لینک هایی که دامین اتوریتی (DA) پایینی دارند.

دامین اتوریتی یکی از معیارهای برجسته ی قدرت لینک است که ارزش و قدرت کلی سایت را در سرتاسر دامنه مشخص می کند برای تشخیص DA لینک هایی که دریافت کرده اید به لینک MozOpen Site Explorer مراجعه کنید. دامین اتوریتی مقیاسی بین 0 تا 100 است و رقابتی که بین رتبه بندی 70 تا 80 وجود دارد خیلی سخت تر از رقابت بین 20 تا 30 است. این نوع رتبه بندی به صورت نسبی است نه مطلق و در نتیجه هیچ نمره ی بدی وجود ندارد به عنوان مثال این گونه نیست که هر سایت با دامین اتوریتی زیر 20 سایت بی کیفیتی است چه بسا سایت هایی وجود دارند که با دامین اتوریتی پایین خدمات خیلی خوبی را ارائه می کنند و مشتریان راضی دارند.

 

2- لینک گرفتن از سایت هایی که در گوگل ایندکس نشده اند.

به طور کلی تنها سه دلیل وجود دارد که سایت ها در گوگل ایندکس نمی شوند:

1- این سایت ها با برچسب noindex گوگل را بلاک کرده اند که صفحات آن ها را ایندکس نکند.

2- این سایت ها نوپا هستند و گوگل هنوز آن ها را نشناخته است.

3- این سایت ها به عنوان اسپم شناخته شده اند و گوگل آن ها را حذف کرده است.

شدیدا توصیه شود سایت ها را بررسی کنید تا ببینید در گوگل ایندکس شده اند یا نه، برای این کار کافیست عبارت site:example.com را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.(به جای example.com سایت خود را وارد کنید.) اگر سایت نمایش داده شد یعنی به خوبی توسط گوگل ایندکس شده است در غیر این صورت آن لینک به سئو سایت شما ضربه می زند.

نکته

اگر لینکی از سایتی داشتید ولی آن سایت در گوگل نمایش داده نشد احتمالا آن سایت توسط گوگل اسپم شناخته شده است و دلیل خوبی برای disavow کردن آن لینک یا دامنه به حساب می آید.

 

3- لینک گرفتن از سایت هایی که دارای کد مخرب هستند.

بعضی از سایت ها با توجه به اهداف شومی که دارند کدهای مخربی را درون سایت قرار داده اند تا به محض ورود کاربر و یا حتی لینک گرفتن از آن ها روی سیستم و یا حتی سایت اجرا شود و این می تواند آسیب جدی به سئو سایت وارد کند و حتی گاهی اوقات سایتی که از آن ها لینک گرفته اید هک شده اند و کدهای مخربی روی آنها اجرا شده است که این مورد هم می تواند سئو سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. برای این که سایت شما دچار این مشکلات نشود حتما از ابزارهای اسکنر آنلاین سایت ها استفاده کنید تا از صحت و سلامت لینک مطلع شوید و حتما به هشدار مرورگر گوگل کروم هنگام ورود به سایت های مخرب توجه کنید. اما برای این که متوجه شوید سایتی که از آنها لینک گرفته اید قبلا هک شده اند می توانید از پایگاه های ثبت سایت های هک شده استفاده کنید. یکی از معروفترین و بزرگ ترین این نوع پایگاه داده ها سایت zone-h.org است. 

 

4- لینک گرفتن از سایت هایی که معدن لینک هستند.

یکی از اقداماتی که اسپمرها انجام می دهند ایجاد صفحات پر از لینک است اصولا گوگل به این گونه صفحات که به اصطلاح به آنها مزرعه لینک می گویند اهمیت چندانی نمی دهند و حتی به عنوان اسپم هم می شناسد. به صورت کلی از سایت هایی که لینک های خروجی زیادی دارند لینک نگیرید چون نه تنها رتبه ای به سایت شما اضافه نمی شود بلکه ممکن است به عنوان اسپمر هم شناخته شوید.

 

5- لینک گرفتن از صفحاتی که لینک ها را نمایش نمی دهند.

 اگر از سایتی لینک گرفتید ولی لینک شما مخفی بود و نتوانستید آن را پیدا کنید بدون شک این سایت بر خلاف قوانین گوگل عمل می کند و در واقع از یکی از شیوه های سئو کلاه سیاه به نام کلاکینگ استفاده می کند. بعضی از تکنیک های کلاکینگ که این گونه سایت ها استفاده می کنند بدین صورت است که یا لینک ها را پشت تصاویر مخفی می کنند یا فونت لینک ها را بسیار ریز می کنند و یا رنگ لینک ها را همرنگ متون یا زمینه سایت می کنند تا لینک از دید کاربر مخفی شود و این یک دلیل خوب برای disavow کردن لینک به شمار می آید تا لینک بی اثر شود.

 

6- لینک گرفتن از صفحات سایت های خارجی

لینک گرفتن از صفحات سایت های خارجی اصولا بد نیستند ولی کمکی در جهت بهبود رتبه سایت نمی کنند و در اکثر مواقع مفید نیستند حتی اگر این لینک ها قانونی هم باشند به عنوان مثال اگر زبان سایت شما فارسی است و از سایت ژاپنی لینکی دریافت کنید به احتمال زیاد این لینک کمکی به بهبود رتبه سایت شما نمی کند به این علت که کاربرانی که وارد سایت می شوند به احتمال زیاد دنبال مطالبی با زبان ژاپنی می گردند نه فارسی.

 

7- لینک گرفتن از دامنه هایی با TLD های خاص

امروزه تعداد زیادی TLD وجود دارد و سایت هایی بسیاری با TLD هایی مانند .click ، .party ، .xyz ، .top و موارد این چنینی شروع به کار کرده اند و این سایت ها به دلیل کم هزینه بودن این گونه TLD ها به احتمال زیاد اسپم هستند.  

با مراجعه به سایت spamhaus.org می توانید لیست TLD های اسپم را مشاهده کنید که از سایت هایی با این TLD ها لینک نگیرید به طور کلی غیر از TLD های اصلی مانند .com ، .net ، .org ، .ir ، .co و ... لینک نگیرید.

تگ ها :   سئو سایت
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده